JE MOJ OTROK DIGITALNI ODVISNIK?
Prejšnji četrtek, 21. 11. 2024, je pri nas predaval Miha Novak, mag. zdt., iz ŠRCD Ljubljana, enota Domžale. Sprva se je dotaknil tega kako sploh merimo zasvojenost – čas preživet za zasloni, obveznosti so postavljene na stranski tir, pojavi se upad zanimanja za prostočasne aktivnosti, manjša se socialni krog in posledično druženje z vrstniki, razvije se tesnobnost in pojavijo se simptomi depresije. Govoril je o tem, kako otroci čedalje več časa preživijo za zasloni in, kako to vpliva na razvoj njihovih možganov.
Tudi prejšnje generacije so del svojega dne preživele pred zaslonom – televizijo. Med slednjo in zaslonom telefona pa je velika razlika: čas uporabe enega ali drugega, prostor, vsebina, intenzivnost in socialne veščine, ki se navezujejo na čas pred televizijo ali telefonom. Pretirana uporaba telefona vpliva zlasti na mlajše otroke – večji je vpliv na razvoj njihovih možganov, med gledanjem se oblikujejo vzorci, vedenja, odzivanja in nagrajevanje. Digitalne vsebine so zelo stimulativne, kar pripelje do težav s pozornostjo na drugih področjih. Zdrava pozornost se namreč razvije v naravnem okolju.
Na ogled je bila tudi tabela s priporočenim časom, ki naj bi ga otrok pri določenih letih preživel pred ekranom. Teh smernic se je pametno držati in z otroku nameniti čim več kvalitetno preživetega časa, stran od zaslonov.