Kako obvladovati stres in občutke tesnobe?

V zelo kratkem času smo morali vsi prilagoditi svoje življenje in spremeniti svoje dnevne rutine, kar je lahko za posameznika zelo stresno. Če temu dodamo še skrb za bližnje in negotovost glede tega, kako se bodo odvijali dogodki v prihodnje, lahko vse skupaj na nas vpliva zelo stresno. Prav v teh časih je pomembno, da smo pozorni na naše občutke in občutke naših bližnjih, da jih lahko primerno naslovimo in premostimo skrbi.

Z vami delimo nekaj praktičnih napotkov, kako se soočiti s stisko:

Spremembe so del življenja

Trenutne razmere nas postavljajo pred preizkušnjo, saj mnogi česa podobnega (negotovosti, nestabilnosti) še niso izkusili in se s svojimi občutki soočajo vsak po svoje. Pomembno je, da se zavedamo, da s tem ni nič narobe in da drugih ne poskušamo zaščititi pred spremembami, saj so del življenja.

Vzpostavite dnevno rutino

Dober načrt je že pol opravljenega dela, prav tako nas načrtovanje aktivnosti lahko sprosti – da nam občutek nadzora nad situacijo. Predlagamo, da skupaj z družinskimi člani ustvarite dnevno rutino, ki ji boste sledili. Vanj vključite aktivnosti, ki jih tudi sicer počnete vsak dan – učenje, hišna opravila, priprava obrokov, družabne igre. Vsekakor pa ne pozabite na gibanje in redno telesno aktivnost – pri tem opozarjamo, da upoštevate priporočila glede gibanja na prostem – le z družinskimi člani in s primerno razdaljo do drugih. Telesna aktivnost nas učinkovito varuje pred tesnobo in motnjami razpoloženja, zelo pomembna pa je tudi za otroke, ki potrebujejo več gibanja kot odrasli. 

Ostanite povezani 

Mnoge družine so se naenkrat znašle v situaciji, ko so skupaj cele dneve, česar prej niso bile nujno vajene. Vzemite si čas za prilagoditev na nove okoliščine in se v primeru težav pogovorite z ostalimi družinskimi člani. Skupaj lahko najdete rešitev za marsikatero zagato in najdete skupno rešitev, ki bo ustrezala vsem.  S tem boste zagotovo poglobili svoje odnose, kar lahko pomeni tudi soočanje z večjo ranljivostjo, a tudi priložnost za več medsebojnega razumevanja in sočutja drug do drugega. Pomembno je, da ostanete povezani tudi z drugimi – prijatelji in sorodniki – in tako ohranite navade, ki ste jih imeli pred samoizolacijo. Telefoni in različne aplikacije nam omogočajo tudi povezovanje na daljavo, ki ima lahko dober vpliv tako na vas kot vašega sogovornika. Dobro je vedeti, da v tem niste sami in lahko svoje izkušnje podelite z ostalimi.

Kako obvladovati stres in občutke tesnobe? 

V trenutnih razmerah so občutki tesnobe in strahu povsem normalni in pričakovani. Da bi se z njimi lažje soočili, strokovnjaki priporočajo: 
– Ne razmišljajte le o najbolj katastrofalnih mogočih scenarijih, temveč se raje osredotočite na pozitivne stvari.
Zamotite se s prijetnimi opravili oziroma aktivnostmi, ki vas veselijo. Preberite knjigo, oglejte si film, igrajte družabne igre, rešujte križanke in miselne uganke ali urejajte svoj balkon. 
– Naj tema pogovorov ne bo zgolj koronavirus! Razmišljajte o stvareh, ki jih boste počeli po koncu izolacije – na primer o poletnih in jesenskih počitnicah, idr. 
– Določite si čas dneva, ko si dovolite biti zaskrbljeni, preostali del dneva pa negativne mislih odženite stran. Morda se sliši nenavadno, vendar če boste pri tem dosledni, se bo čas negativnih misli kmalu avtomatično zmanjšal. 
– Ne pozabite na sproščanje. Na spletu lahko najdete številne videe in aplikacije za izvajanje sprostitvenih tehnik (tudi na spletni strani www.czm-domzale.si).
– Če doživljate simptome hudega stresa, kot so dlje trajajoče motnje spanja, nezmožnost izvajanja dnevnih rutin in/ali povečano rabo alkohola  in drugih psihoaktivnih snovi, kontaktirajte službe za psihološko ali psihiatrično pomoč.  
– Zavedajte se, da s socialno izolacijo rešujete življenja najbolj ranljivim ljudem, tudi svojim bližnjim. Le s skupnimi močmi lahko zajezimo širjenje virusa! 

Povzeto po UNICEFu: https://www.unicef.si/novice/14253/prakticni-nasveti-za-premagovanje-stiske-zaradi-koronavirusa






Prejšnji
Fotografska razstava Zgodbe iz smodnišnice
Naslednji
Izgubite se med zgodbami in pravljicami






X
X