V četrtek, 21. marca, je pri nas potekalo predavanje z naslovom Vzgajamo i – generacijo: Ali jo sploh poznamo?, ki ga je vodil Miha Novak, psihoterapevt iz ŠRCD Ljubljana. Predstavil je značilnosti t.i. i – generacije, ki svoje ime nosi po obdobju i-phonov, i-padov ipd.
Predavanja se je udeležilo kar nekaj staršev, ki so vmes aktivno sodelovali in se spominjali svojih najstniških dni. Predavatelj je predstavil okoliščine v katerih odrašča ta generacija otrok, ki se odražajo v vsakdanjem izražanju mladostnikov i – generacije. Slednja je odraščala s pametno tehnologijo, zato niso seznanjeni s pojmom “starih časov”, ko nismo bili ves čas dosegljivi za druge ljudi. Ti mladostniki imajo podaljšano otroštvo, manj je potrebe po svobodnem gibanju, zato jim počitniško delo in izpit za avto nista tako pomembna kot generacijam prej. Prisotnost avtoritete jih ne moti toliko kot prejšnje generacije. Manj hodijo na zmenke – resna razmerja jih po njihovem mnenju ovirajo, poleg tega se poslužujejo aplikacij za zmenke (npr. Tinder), ki jim omogoča veliko, a površno izbiro partnerjev. Tudi same zveze ne povezujejo nujno z intimo, zaradi spletne pornografije je manj spolnih odnosov.
Ti mladostniki imajo več psiholoških bolezni, niso pretirano samozavestni in optimistični, pogosteje so osamljeni. Njihova spletna podoba se z realno ne sklada. V i – generaciji je prisotnih več psiholoških bolezni in padec zadovoljstva.
Čeprav je i – generacijo morda težko navdušiti za različne aktivnosti, teme pogovora, … so to otroci, ki potrebujejo bližino staršev, kljub temu, da se včasih zdi, da jih ne upoštevajo. Pomembno je, da jim stojimo ob strani in dajemo vzor s svojim vêdenjem.